Estelle Berglin

8 BÄSTA ÖVNINGARNA FÖR RUMPAN

Want to read this in english? Head over to my other blog here swealife.com

Rockar mina favorit-tights från AIMN (adlink): https://blfa.me/c/A3jjaDV7-c

M I N A  Ö V N I N G A R

Kondition: 15 minuter på löpbandet där jag varvar lätt jogg med snabb gång, gärna i maxlutning då det tar bäst på baksida ben och rumpa!

Övning 1: One leg deadlift - 10 kg x 12 ggr per fot, upprepa 3 gånger på vardera ben.

Övning 2: Barbell hip thrust - 25 kg x 15 ggr, upprepa 3 gånger eller tills du inte orkar få upp stången helt till startpositionen.

Övning 3: Hip abduction machine - 45 kg x 15 ggr, varierar mellan att sitta med ryggen mot stödet och längre fram på stolen, 3 set. 

Övning 4: Hyper extensions - 15 gg x 3 set, superbra övning både för baksida lår, rumpa och ländrygg. Glöm inte att knipa gluteus när du går upp!

Övning 5: Hip extension cable (bak) - 12 kg x 15 ggr, upprepa 3 set på vardera sida.

Övning 6: Hip extension cable (sida) - 7,5 kg x 10 ggr, upprepa 3 set på vardera sida - var noga med att du benet som står stilla är rakt.

Övning 7: Seated leg press - Har precis börjat med denna övning och brukar prova mig fram med lite olika vikter och positioner på fötterna.

Övning 8: Standing one sided reversed leg press - 14 kg x 15 ggr på vardera ben, upprepa 3 gånger.

 

 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas